čtvrtek 4. června 2015

Gayle Formanová - Jen jeden den | miniRecenze


Název - Jen jeden den #1
Originální název - Just One Day
Autor - Gayle Forman
Počet stran - 352
Žánr - Literatura světová - romány pro ženy
Vydání ČR - Yoli, 2014

Když americká studentka Allyson potká během svého výletu do Evropy na pouličním představení Shakespearovy hry Večer tříkrálový bezstarostného holandského herce Willéma, okamžitě mezi nimi přeskočí jiskra. A když je osud na druhý den svede dohromady znovu, Allyson udělá něco, co by sama od sebe nikdy nečekala: změní všechny své plány a odjede s Willémem do Paříže Po jediném společně stráveném dni a jedné noci se jiskra rozhoří v jasný plamen… dokud se Allyson na druhý den nevzbudí a nezjistí, že je pryč nejen její milenec, ale také její luxusní hodinky a s nimi i sen o velké lásce. Za jediný den se život mladé dívky převrátí naruby. Allyson se vrací do Států a jako poslušná dcera podle přání svých rodičů nastoupí na vysokou školu. Během prázdnin však znovu utíká do Paříže - aby našla odpovědi, vášeň a možná i skutečnou lásku, která ji od onoho osudového dne nedává spát.

Do této knihy jsem se pustila s velkou chutí. Anotace mě zaujala doslova hned. A když jsem tuto knihu objevila v knihovně, na nic jsem nečekala a okamžitě si jí půjčila.

Kniha se dělí na dvě části. První část se jmenuje 'Jeden den' a druhá část 'Jeden rok'. Jakmile jsem začal číst, nebyla jsem schopna se odtrhnout. První část jsem přečetla jedním dechem. Ani na záchod jsem si neodskočila. Hlavní hrdinka Allyson se mě osobně líbila. Ale to její neustále trucování kvůli jedné noci mi občas přišlo až moc. A Willem? To je miláček.

Druhá část - delší část - se mi taky líbila. Ale ne tak moc, jako ta první. Ale s tím jsem tak nějak počítala. V druhé části je na měsíce popsán celý rok Allyson. A také to, jestli Willema znovu uvidí nebo ne.

Po dočtení knihy se mi chtělo brečet. Takhle ukončená kniha... tohle prostě neberu. Sedla jsem k počítači, v knihovně jsem si zarezervovala druhý díl (Jen jeden rok), který je z pohledu Willema. 

Tuto knihu jsem si zamilovala už z toho důvodu, že je v ní hodně cestování. A to já miluju. Také se většina příběhu odehrává v létě, a tak mi přijde, že je to skvěla kniha pro letní dny. Pokud hledáte nějakou oddechovku a máte rádi cestování, myslím, že tohle je kniha přímo pro vás.

 

Žádné komentáře:

Okomentovat