pátek 29. května 2015

Laini Taylor - Dcera kostí a dýmu | miniRecenze

Název - Dcera kostí a dýmu
Originální název - Daughter of Smoke and Bone
Autor - Laini Taylor
Počet stran - 368
Žánr - Sci-fi, fantasy
Vydání ČR - Knižní klub, 2012
Karou je nadaná, krásná a tak trochu záhadná sedmnáctiletá studentka na pražské umělecké škole. Její tajemství nezná ani její nejlepší přítelkyně Zuzana. Ráda kreslí chiméry, fantastické bytosti, a nikdo netuší, že tato mytická stvoření jsou její rodinou. Přichází a odchází skrze portál za svým zvláštním posláním, kterým ji pověřil čaroděj, který ji vychoval. Neví, že ji sleduje smrtelně nebezpečný a mrazivě krásný anděl, a válka mezi světy dobra a zla brzy vypukne...


Bylo nebylo,

anděl a ďábel se do sebe zamilovali.

Neskončilo to dobře.


(1) Likes | TumblrTuto knihu jsem si chtěla přečíst hlavně proto, že jsem viděla hodně amerických booktuberek, které tuto knihu milovaly a často vychvalovaly. Dostala jsem ji k Vánocům, ale šanci přečíst si ji jsem dostala až teď.
Ze začátku mi trvalo se do knihy začíst. Přečetla jsem první tři kapitoly a knihu odložila. Další den to samé. Ale další dva (nebo tři?) dny jsem ji četla v každém volném okamžiku.
Kniha se odehrává v Praze. Už toto byla první věc, která mě překvapila. S Prahou přišla ale i česká jména. A to bylo něco otřesného. Nevím, jestli někdo v dnešní době pojmenovává své děti Kazimír. Ale překousla jsem to. Hlavní hrdinka Karou se mi už od začátku zamlouvala. Když ale přišel na scénu Akiva, tak jsem se zamilovala do další literární postavy. A to doslova, Dejte mi někoho takového ve skutečném životě, prosím! Nejde ho nemilovat.
Moc se mi v příběhu líbilo, jak se občas (ke konci více) objevovaly scény z minulosti. Bez nich by to nebylo ono a možná by příběh ani nedával pořádně smysl. Kniha se mi i dobře četla díky občas kratším kapitolám. To jsem toho po večerech přečetla vždycky víc, než jsem chtěla.
Já osobně jsem si čtení knížky užila. A to hodně! Až se mi chtělo brečet, že jsem po ruce neměla druhý díl. Dávám zasloužených pět hvězdiček.




1 komentář: